اين بخش شما با اصول نامه نگاري انگليسي آشنا مي شويد


طرح يک نامه ساده تجاري


ويژگي‌هاي اساسي يک نامه ساده تجاري


 آدرس فرستنده:


در نامه‌هايي که در آن‌ها سربرگ موجود نيست، آدرس فرستنده در گوشه سمت راست بالاي صفحه قرار مي‌گيرد.


تاريخ:


دقيقاً در زير آدرس فرستنده نوشته مي‌شود و با فاصله از آن جدا مي‌گردد. ماه در تاريخ نبايدبه عدد نوشته شود، چرا که ممکن است باعث اشتباه گردد. به عنوان مثال 03/03/11 در انگلستان همان 11 مارس 2003 است که ترتيب آن همام روز – ماه – سال است، اما همين تاريخ در انگليسي آمريکايي، که ترتيب آن ماه – روز – سال است، مي‌شود 3 نوامبر 2003.


آدرس داخل نامه:


آدرس داخل نامه در زير آدرس فرستنده و در گوشه سمت چپ کاغذ نوشته مي‌شود.


ترتيب در نوشتن آدرس:


ترتيب و سبک پيشنهادي در انگلستان به شرح زير مي‌باشد.


نام خانه يا ساختمان

پلاک ساختمانو نام خيابان، جاده، بزرگراه و غيره

نام شهرستان يا شهر و کد پستي

نام کشور

Compuvision Ltd


Warwick House


Warwick Street


Forest Hill


London SE23 11F


Uk


عبارت احترام آميز:


اگر نام کسي که به او نامه انگليسي مي‌نويسيد را مي‌دانيد، آن را در اولين سطر آدرس بنويسيد. نام کوچک يا حرف اول آن را نيز بگنجانيد، به عنوان مثال، Mr. J. Smit يا Mr. John Smith و نه Mr. Smith.


اگر ايميل انگليسي را به مردي مي‌نويسيم که نامش را نمي‌دانيم آن را با Dear Sir و اگر به خانمي مي‌نويسيم که نامش را مي‌دانيم آن را با Dear Madam شروع ميکنيم. Dear Sir/Madam وقتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد که نه اسم و نه جنسيت شخص مورد خطاب را نمي‌دانيم. حروف اول اسم و يا نام کوچک به همراه عناوين محترمانه مورد استفاده قرار نمي‌گيرد. مثلاً Dear Mr Smith و نه Dear Mr John Smith. اگر مخاطب خود را به خوبي مي‌شناسيد، ميتوانيد از اسم کوچک او در ايميل به شرکت هاي خارجي استفاده کنيد، مثلاً جان عزيز Dear John.


متن نامه:


رايج‌ترين سبک نوشتن نامه، استفاده از شيوه نگارش بدون تورفتگي پاراگراف‌هاست. معمولاً بين پاراگراف‌ها به اندازه يک سطر، فاصله در نظر گرفته مي‌شود.


تعارف پاياني:


اگر نامه با عبارت Dear Sir يا Dear Madam آغاز گردد، بايد آن را با عبارت تقديم احترام Your faithfully به پايان رساند.


اگر نامه با اسم شخص آغاز گردد، تعارف پاياني بايد ارادتمند شما Your sincerely باشد.


نامه‌ انگليسي اشتغال به کار به سفارت  را مي‌توان با عبارات‌هاي Best wishes و يا Yours truly به پايان رساند.


نحوه نوشتن رسمي اي‌ميل انگليسي دغدغه خيلي از دانشجويان و استادان است. در نوشته قبلي «پانويس»، به نحوه نوشتن رسمي اي‌ميل فارسي اشاره کردم. در اين نوشته، مي‌خواهم در مورد نحوه نوشتن رسمي اي‌ميل انگليسي بنويسم. براي اينکه مطالب اين نوشته، مستقل از نوشته قبلي باشد، بعضي از مطالب نوشته قبلي را دوباره تکرار مي‌کنم.


نوشتن اي‌ميل انگليسي

در اي‌ميل‌هاي انگليسي، من هميشه متن ايميل رسمي انگليسي  را با معرفي خودم و ذکر شغل و محل کارم شروع مي‌کنم. البته منظورم از معرفي، زندگي‌نامه نيست؛ بلکه معرفي شرکت به انگليسي  در يک جمله کوتاه است. به عنوان مثال، اي‌ميل را با جمله‌اي مثل


My name is Vahid Damanafshan, an instructor of mathematics at the Kermanshah University of Technology, Kermanshah, Iran


شروع مي‌کنم. حس مي‌کنم با معرفي خودم در ابتداي اي‌ميل، حس خوبي در گيرنده اي‌ميل ايجاد مي‌شود و گيرنده، بيشتر به خواندن بقيه متن اي‌ميل، ترغيب مي‌شود.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : dear ,نامه ,آدرس ,نوشتن ,اي‌ميل ,نوشته ,رسمي اي‌ميل ,نوشتن رسمي ,نحوه نوشتن ,نوشته قبلي ,آدرس فرستنده ,رسمي اي‌ميل انگليسي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

تحقيق و مقاله پايان نامه دانشجويي برترین مقالات و آزمون ها | مقاله Tracy دانلود همه چی وبلاگستان Matthew دانلود جديد ترين بازي هاي انلاين علوم فنی ومهندسی Google-Ads-pack